مقالاتی برگرفته از کتاب ریفرنس « زیست شناسی بعد دوم ». نویسنده: فرامرز تابش. باید توجه داشت، همه این مقالات، برای اولین بار است که در قالب علم و بصورت تحلیلی آکادمیک انتشار می یابند.

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

روان- بخش اول- آنالیز ابتدائی

 قابل توجه دوستان و علاقمندان مقالات پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان!

همه مقالات این پژوهشکده دارای شناسنامه هستند.  به ویژه مقاله این صفحه دارای کد ویژه نیز می باشد. برای استفاده از این مقالات و بخصوص این مقاله حاضر که برای اولین بار در جهان ارائه می شود، حتمن لازم است  شناسنامه آن، که شامل « نام محقق، منبع و کد آرشیو در پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان»  می باشد را بطور کامل ارائه نمایید.   در غیر اینصورت این مسئله می تواند پیگرد قانونی به همراه داشته باشد.  با سپاس
گروه تحقیق و بررسی  پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان
.....................................................................


مقدمه
با یک بررسی دقیق در تفسیرات آکادمیک موجود در ارتباط با پدیده ای به نام روان، به سهولت درمی یابیم که این علم، تعریف صحیحی از این مقوله ندارد. البته زمانی می توان به نتیجه فوق رسید که شاخصی برای مقایسه وجود داشته باشد. این شاخص را علوم تلفیقی که بر آموزش های استاد الهی استوار است به دست می دهد. در تعاریفی که علم روانشناسی برای روان ارائه می دهد، معمولن ذهن، عقل و روان در یک ردیف قرار می گیرد. امری که از ریشه خلاف واقعیت است و ناشی از عدم شناخت روح با یک تعریف علمی می باشد.س 
در بخش علوم تلفیقی، در مبحث دوم، نحوه ایجاد جمادات در سیاره زمین، از پائین ترین سطح تا نحوه شکل گیری یک خودیت واقعی از نظر علمی تشریح شده است. از اینرو زمان آن فرا رسیده است که برای اولین بار در جهان، یک تشریح و توضیح کامل و منطقی و البته علمی از روان ارائه شود، زیرا تا این زمان هنوز به هیچ وجه، روح بصورت علمی و قابل قبول که از نظر منطقی نیز قابل فهم باشد ارائه نشده بود. از اینرو تا قبل از تشریح روح، درک نحوه ایجاد و مکانیزم پدیده روان غیرممکن بود.س

قبل از آنکه به تشریح روان بپردازیم، لازم است یک نکته علمی را بررسی کنیم و همینطور به عنوان یادآوری، نگاهی مختصر به چند عامل موثر در ایجاد و فعال شدن این پدیده بیاندازیم . ضمنن باید بیاد داشت که در این مقاله تشریح روان بصورت خلاصه و روبنایی بررسی خواهد شد و در قسمت دوم به آنالیز دقیق و عمیق این منطقه انرژیایی خواهیم پرداخت.س

میدان مغناطیسی
از دیدگاه دانشگاه سیرکمال، هر آنچه از عدم پا به عرصه وجود نهاده است و یا خواهد نهاد، دارای یک کشش و مغناطیس می باشد که برای آن موجود منحصربفرد است ولو آنکه این تفاوت در نوع کشش و جاذبه برای علوم کنونی آکادمیک قابل تشخیص نباشد. وسعت این کشش که دارای صفات ویژه ای می باشد بسته به شدت و ضعف آن، تا شعاعی خاص در همه جهات دور و بر آن موجود اثر می کند که آن را میدان آن نوع مغناطیس و یا بسادگی میدان مغناطیسی می نامیم. همه آنچه در جهان هستی رخ می دهد بستگی به این میدانهای مغناطیسی دارد. در مقالات آتی از نظر ریاضی و فیزیک این امر را بررسی خواهیم نمود.س

روح بشری
یک مجموعه انرژیایی می باشد که کدهای اطلاعاتی زیادی برای ایجاد بدن فیزیکی نوع بشر و حفظ ثبات بیولوژیک آن را دارد. این مجموعه دارای همه صفات تکامل یافته حیوانی می باشد و قادر به بروز دادن آن نیز هست. روح بشری دارای میدان مغناطیسی ویژه خود نیز هست.(رجوع شود به اصل مقاله)س

روح ملکوتی
این روح مستقیمن از طرف مبدا خلقت ایجاد می شود و دارای ویژگی های منحصربفرد خود می باشد و میدان مغناطیسی خود را نیز دارد.(رجوع شود به اصل مقاله)س

خودیت واقعی
خودیت واقعی یا حقیقی، متشکل است از ابر کوانتمی بشری و ابر کوانتمی ملکوتی. این مجموعه بر اثر برهم کنش دو میدان مغناطیسی متفاوت، دائمن دچار یک دومینانس دو قسمتی می باشد که قسمت اول آن در زمان بلوغ به اتمام می رسد و قسمت دوم آن تا کسب کمال نهایی و در غیر اینصورت تا اتمام زمان تعیین شده برای هر خودیت واقعی بطور انفرادی، ادامه خواهد داشت.س 

بند اتصال کوانتمی
این بند، خودیت را به کورتکس مغز متصل می کند . همه اطلاعات جمع آوری شده توسط حس های ظاهری، بطریق آوران از سطح کورتکس به خودیت انتقال می یابند و دستورات صادر شده بر اساس آن اطلاعات، به طریق وابران از خودیت به سطح کورتکس انتقال می یابند. این حرکت دو سویه، دو میدان مغناطیسی متفاوت را ایجاد          می نماید.س

پل کوانتمی
یک پل یا تونل انرژیایی می باشد که رابطه مستقیم مابین یک خودیت واقعی با مبدا خلقت را امکان پذیر می کند. از این طریق خودیت با مبدا، در یک تماس دائمی و ناگسستنی قرار می گیرد.س
همانطور که گفته شد، در اینجا روان بصورت خلاصه شده ای ارائه می شود و در مفالات آتی به بررسی های عمیق تر این فنومن که تا به امروز توضیح علمی قابل قبولی برای آن داده نشده است نیز خواهیم پرداخت.س

تعریف روان
در منطقه ای کوانتمی مابین سطح بیرونی کورتکس مغز، بر اثر تبادل اطلاعات مابین اکسون های بنداتصال کوانتمی با دندریت های سلول های هرمی کورتکس، یک میدان مغناطیسی جدید بوجود می آید که بسیار تاثیرگذار و تاثیرپذیر می باشد. همه اطلاعات رسیده به دندریت های نویرونهای هرمی، قبل از ارسال به خودیت واقعی، باید از درون این میدان مغناطیسی بگذرند و از طرف مخالف نیز همه دستورات ارسالی برای سامانه های مغز مانند تالاموس و هیپو تالاموس نیز باید از این منطقه عبور کند. گذشته از آن، چون این منطقه محافظت شده نمی باشد، هر نوع از  انرژی های الکترونی و پوزیترونی نیز می توانند بر این منطقه تاثیر بگذارند. در این میان یک میدان مغناطیسی دیگر نیز که می تواند اثر بسیار بزرگی بر این منطقه بگذارد ، میدان مغناطیسی فکر است.س 
با این وصف فعلن به عنوان یک پیشگفتار در مورد آنالیز روان می توان نیروهای موثر بر این میدان مغناطیسی را چنین لیست نمود:س
س ۱- اثرات ناشی از اطلاعات جمع آوری شده از محیط اطراف و همینطور از رخدادهای درون خود بدن فیزیکی توسط ده حس ظاهری، که پی در پی به طرف خودیت واقعی .ارسال می شوند      
س ۲- اثرات ناشی از دستورات خودیت واقعی، در پاسخ به اطلاعات دریافت شده
س ۳- اثرات نیروهای الکترونی
س ۴- اثرات نیروهای پوزیترونی
س ۵- اثرات ناشی از میدان مغناطیسی فکر
 ....س

روان می تواند طی یک پروسه تاثیرگذاری متقابل، بر روی اطلاعات و دستورات در حال انتقال مابین کورتکس و خودیت، تاثیر بگذارد و آنها را تغییر بدهد.س
در شماره آتی به تشریح عمیق تر این مطلب خواهیم پرداخت، اما لازم است خوانندگان عزیز ابتدا مطالب این مقاله را چندین بار به دقت مطالعه نمایند.س




سوالات دریافت شده پس از انتشار این مقاله
:سوال
اصولآ میدان مغناطیسی یعنی چه و چگونه بوجود می آید؟

:جواب
بطورکلی مغناطیس یعنی ایجاد کشش و جاذبه. اما در پاسخ به این سوال که میدان مغناطیسی چگونه بوجود می آید باید بگویم، از آنجا که همه فعل و انفعالات جهان هستی از برهم کنش دو منبع عظیم انرژی الکترونی و پوزیترونی (یا همان جهانهای نور و ظلمت) ناشی می شوند، هر پدیده و موجودی، حتی یک فکر ساده، یا کمی پوزیترونی و یا کمی  الکترونی می باشد. این دو، هر کدام دارای کشش ویژه خود هستند که مخالف آن دیگری عمل می کند. از اینرو در هر نقطه از جهان هستی، از جمله در منطقه ای که آن را روان می نامند، سریعن پدیده های الکترونی و پوزیترونی در مقابل یکدیگر جبهه می گیرند و یک میدان دو قطبی کشش را بوجود می آورند که همراه با اثراتی که در این مقاله و مقاله آتی توصیح داده شده است، روان تشکیل می شود. س
.....................................................................................
:سوال
با توجه به دو مقاله ای که در مورد روان انتشار داده اید، پس از مرگ برای روان چه رخ می دهد؟

:پاسخ
از آنجا که روان در محل برخورد بند کوانتمی اتصال با دندریت های نویرون های کورتکس مغز ایجاد می شود، پس از قطع شدن بند اتصال کوانتمی، روان نیز دیگر وجود نخواهد داشت. تنها زمانی که خودیت واقعی (روح) در یک زندگی زمینی دیگر به یک سیستم "روح بشری - بدن فیزیکی" جدید متصل شود روان ایجاد می شود. مسلمن این روان با آن روان زندگی قبل یکسان نخواهد بود، زیرا این سیستم جدید دارای خصوصیاتی متفاوت است.س

این سوال و جواب مربوط می شود به مقاله "مفهوم مرگ بیولوژیک"م
.....................................................................................
      سوال 
روان با تعریفی که شما در پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان ارائه داده اید، چگونه می تواند بر سلامتی و یا مریضی جسم تآثیر بگذارد؟س
 س
جواب سبا درود

از آنجا که همه اطلاعات مربوط به محیط و همینطور ارگانهای بدن فیزیکی و اثرات تغذیه باید لزومن به شکل سیگنالهای مثبت (الکترونی) و یا منفی (پوزیترونی)از درون میدان مغناطیسی روان عبور نمایند، اثرات خود را بر روی آن محیط مغناطیسی می گذارند. در صورتی که سیگنالهای منفی بیش از حد به این منطقه وارد شوند می توانند باعث ایجاد نوع خاصی از پلاگ در آن محیط شوند. این پلاگها که خود، اکثرن جاذب نیروهای پوزیترونی خارجی می باشند، می توانند بر روی سیگنالهای آوران، بطرف خودیت واقعی تاثیر گذاشته آنها را تغییر دهند. در این حالت پر واضح است که خودیت واقعی، اطلاعات صحیحی دریافت نمی کند و در نتیجه دستوراتی که بر اساس این سیگنالهای دریافتی ارسال می نماید، سیگنالهای عادی نخواهند بود. در اثر تداوم این گردش اطلاعات و دستورات ناصحیح، انواع بیماری ها ایجاد می شوند. به عنوان بدترین نوع اطلاعات پوزیترونی، می توان از اطلاعاتی نام برد که در اثر نشئگی ناشی از استعمال مواد مخدر در منطقه روان ایجاد پلاگ می کنند و باعث انواع فوبیا و دیگر بیماری های روانی می شوند. س

در این راستا باید بیاد داشت که خشکه گرائی و دگماتیسم نیز اثری مشابه اثرات مواد مخدر سنگین بر روی روان می گذارند. با متدی مشابه، برخی از بیماری های جسمی نیز ایجاد می شوند. باید بیاد داشت که اکثر بیماریها، ژنتیک می باشند. س
برای بررسی کامل و همه جانبه این سوال شما، کتابی را در دست تهیه دارم. زیرا مسئله بسیار وسیع تر و عمیق تر از آن چیزی می باشد که عنوان شد.س
.............................................................
     سوال 
با درود. آیا اینکه می گویند انسان همان چیزی است که می خورد، از نظر پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان صحیح است یا خیر؟س
 س
جواب سبا درود
احتمالن اشاره شما به این تکیه کلام اکثر پزشکان آلمانی می باشد که می گوید:س
" Du bist, was du isst" 
که البته این جمله از متخصصین تغذیه در آمریکا گرفته شده است. س
در هر حال این امر تا حدودی صحیح است. در آثار استاد الهی به این نظریه برمی خوریم که خوردن عدسی(سوپ عدس) انسان را رقیق القلب می کند. خب البته این به آن معنا نیست که با خوردن چند بشقاب عدسی، یک آدم شقی و خشن، سریعن مهربان 
شود، اما بی تاثیر هم نیست. این نظریه موید تاثیرات محیط و تغذیه بر بدن و از آنجا به منطقه روان است.س

در این ارتباط باید موارد زیر را در نظر داشت:س
س ۱- تاثیرات محیطی، از جمله تغذیه، فقط در منطقه روان تاثیرگذار خواهند بود، زیرا مابین روان و روح حداقل دو سد قوی وجود دارد که مانع از ورود این تاثیرات به منطقه روح می شوند. البته در برخی موارد عبور از این سدها امکان پذیر است. س
س ۲- در منطقه روان عوامل مثبت و منفی بی شمار دیگری نیز تاثیرگذار می باشند که ارتباطی با تغذیه و محیط ندارند، از جمله داده های بانک اطلاعات روح.س

بنابراین یک انسان دقیقن آنچه می خورد نیست. ضمن آنکه هرگز هیچ پزشک و یا متخصص امور تغذیه توضیح نداده است که برای مثال کسی که گیاه خوار است، این نوع تغذیه دقیقن چه تاثیری بر روی شخصیت وی دارد. دلیل اصلی آن نیز آن است که بنابر گفته استاد الهی، دانشمندان هنوز روح را به طریق علمی نمی شناسند. نتیجه آنکه درک صحیح از اینکه چه عواملی در تشکیل شخصیت یک انسان دخیل می باشند برای این دانشمندان فعلن ممکن نیست. این امر یکی از مقوله هایی می باشد که ما در بخش علوم تلفیقی سایت پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان بدان پرداخته، تشریح نموده ایم.س

شناسنامه این مقاله

تحقیق و پژوهش: فرامرز تابش

 
منابع:س
آثار استاد نورعلی الهی 1895 تا 1974
و همینطور کتاب " زیست شناسی بعد دوم" س
نویسنده: فرامرز تابش

کد مقاله در آرشیو پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان:س
OstadElahi_FaramarzTabesh_v,hk rslj h,g Hkhgdc h,gdi
...................................................................................................................................
موضوع مقاله بعد:س
روان، قسمت دوم، آنالیز میانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر